Finnabair's Store7 Dots StudioFlickrPinterestFacebookTwitterBlog

2014-01-08

Fabric Magic by Justi

Here's another proof that mixed media world has no limits...
Just take a look at what Justi has prepared for us today.

Mamy kolejny dowód na to, że świat mixed media nie ma ograniczeń...
Spójrzcie tylko na to, co przygotowała dziś dla nas



Try to imagine, please, that the collage in my art journal presented below is made using only two different fabrics in white and ecru...
Yes, it’s true. To create this full of colours and designs background I used exactly the same media as I usually do creating mixed media backgrounds on paper.

Spróbujcie sobie wyobrazić, że poniższy kolaż w moim żurnalu powstał zaledwie z dwóch rodzajów tkanin w kolorze bieli i ecru?
Naprawdę. Do stworzenia tego kolorowego tła na tkaninach użyłam dokładnie tych samych mediów plastycznych, które zwykle używam tworząc tło na papierze.


I didn’t plan beforehand what I would do, it was simply a spontaneous process using different techniques with different media. I decided on two types of fabrics: natural cotton and nonwoven, translucent synthetic polyester.

Rozpoczynając pracę nie miałam żadnego planu w głowie, to był spontaniczny proces tworzenia przy użyciu różnych technik i mediów. Wybrałam dwa rodzaje tkanin do stworzenia tego kolażu: naturalnej bawełny oraz specjalnej, przeźroczystej włókniny poliestrowej.


Painting and stamping are a great starting point for any fabric project. I used different techniques to create interesting pieces that I could later use on my journal base.  

One of my general rules is that each layer is made in a different technique. I like this rule very much, also when I work with paper because the result is always  multidimensional and unpredictable.

Doskonałym punktem startowym podczas tworzenia tkaninowych projektów jest malowanie i stemplowanie bezpośrednio na materiale. Podczas tworzenia kolażu użyłam kilku takich technik, aby stworzyć interesujące fragmenty, które później wykorzystałam w mojej kompozycji.

Jedną z ważnych zasad, którymi się kieruję używając tkanin w moich pracach to tworzenie poszczególnych warstw  poprzez używanie za każdy razem innej techniki mediowej. Dzięki tej zasadzie mogę uzyskać nieprzewidywalny i wielowymiarowy efekt.


At the beginning  I stencilled acrylic paints directly onto the fabric. I used two types of stencils from Sunrise Sunset collection designed by Finn with small and bigger pattern.
Next, I sprayed the fabric with different colours of Dylusions Ink Spray and stamped with StazOn Inks.
Finally, I used LuminArte Silks to create some contrasting accents on my background.

Na początku przy użyciu maski oraz farb akrylowych stworzyłam wzór na tkaninie. Użyłam dwóch rodzajów masek, z większym i drobniejszym wzorem,  z kolekcji Sunrise Sunset zaprojektowanych przez Finn.
Następnie kolorowałam tkaninę mgiełkami Dylusions Ink Spray oraz stemplowałam tuszami StazOn różnokolorowe wzory.
Na koniec użyłam farbek LuminArte Silks aby stworzyć pewne kontrastujące elementy na tkaninach.


Below you can see the final look of my background base before I cut it into smaller pieces to build my composition.

Oto jak wyglądało ostatecznie stworzone w ten sposób tło, baza, którą później pocięłam na mniejsze części i stworzyłam z nich kompozycje.


To make your own extraordinary composition you can use whatever you can imagine: metal and paper embellishments, stickers, buttons, lace, paper tissue, ribbons, twine...anything goes...

Aby stworzyć własna, niepowtarzalną kompozycję, możecie wykorzystać wszystko co tylko podpowie Wam wyobraźnia: metalowe lub papierowe dodatki, naklejki, tekturki, guziki, sznurek, koronki…dosłownie wszystko.

Supplies from Mixed Media Place / Materiały ze sklepu Mixed Media Place:



5 comments:

Please note: leaving a comment on this website means you agree for us to store and process your data (such as user ID) for communication, education and marketing purposes. More information on our Privacy Policy is listed on the blog.