Finnabair's Store7 Dots StudioFlickrPinterestFacebookTwitterBlog

2014-02-10

Lost in Thought

How to capture a fleeting moment?
Today we'd like to show you a wonderful nostalgic layout created by...

Jak zatrzymać ulotną chwilę?
Dzisiaj chcielibyśmy pokazać wam wspaniały nostalgiczny layout stworzony przez...


Hello,
Today I want to share with you a layout I made for Mixed Media Place.


After glueing some paper strips, I covered my background with a thin layer of gesso. Then I added more gesso with a stencil. When it was dry, I added some colors with Twinkling H2O watercolors. To add more texture, I stamped in matching shades all over my background and added some shadow to my paper strips with Gelatos. Then I stamped some text with black ink to add some contrast.

Na początek nakleiłam kilka skrawków papieru i pokryłam moje tło cienką warstwą gesso. Następnie nałożyłam gesso przez maskę, a po wyschnięciu dodałam kolory przy pomocy farbek Twinkling H2O. Żeby stworzyć fakturowy efekt, użyłam podobnych kolorów do stemplowania tła i dodałam cieniowanie kredkami Gelatos. Na koniec dodałam stempel z tekstem - czarnym tuszem dla kontrastu.


The canvas alphabet had been colored with the same watercolors used on the background.

Płócienne literki pokolorowałam tymi samymi odcieniami akwareli, których użyłam do stworzenia tła.


I glued my photo on a plaster strip. France actually used a lot of this stuff on her projects lately and I had to try it. 

Zdjęcie nakleiłam na kawałku grubej zagruntowanej gazy, jest to pomysł, który podejrzałam w pracach France i koniecznie chciałam spróbować u siebie.


I colored the beige flower  with Twinkling H2O. To color the light purple flowers, punched in a Mulberry paper, I blended Distress ink and watercolor.

Beżowy kwiatek podkolorowałam farbami Twinkling H2O, a mniejsze różowe kwiatki mieszanką tuszu Distress i akwareli.


I sanded some embellishments to give them back their copper color.

Niektóre z ozdób delikatnie przetarłam papierem ściernym, żeby pokazać ich miedziany kolor.


Supplies from Mixed Media Place: | Użyłam następujących materiałów:


4 comments:

  1. Dear photo...and love the colors, too!!!!

    ReplyDelete
  2. Very color matching page! The idea with the plaster strip I´ll have to try, it looks great!

    ReplyDelete